آدنوکارسینوم ریه
نوشته شده توسط : spudgene

1 علل آدنوکارسینوم ریه

سرطان ریه با بروز سالانه 789000 مورد جدید و تقریباً 631 مرگ به عنوان بیماری بدخیم غالب در چین است. سرطان ریه سلول غیر کوچک، که عمدتاً توسط آدنوکارسینوم ریه نشان داده می شود، طیفی از انواع بالینی پاتولوژیک، از جمله آدنوکارسینوم تهاجمی (IAC)، انواع آدنوکارسینوم مهاجم، آدنوکارسینوم میکرو تهاجمی (MIA) و ضایعات پیش از نفوذ را در بر می گیرد. دسته دوم بیشتر به آدنوکارسینوم درجا (AIS) و هیپرپلازی آدنوم آتیپیک (AAH) تقسیم می شود (2). قابل ذکر است، بیماران در مراحل اولیه آدنوکارسینوم ریه معمولاً بدون علامت باقی می مانند و اغلب به طور تصادفی در طول معاینات فیزیکی معمول تشخیص داده می شوند. با این حال، ماهیت بسیار نفوذی و متاستاتیک آدنوکارسینوم ریه گاهی اوقات پس از تشخیص منجر به متاستازهای دوردست می شود. بیماران در مراحل میانی و پیشرفته بیماری اغلب علائم آشکاری را نشان می دهند که در درجه اول با هموپتیزی، سفتی قفسه سینه، تنگی نفس و درد استخوان و غیره مشخص می شود (2). مدیریت درمانی آدنوکارسینوم ریه در طب غربی بر اساس مرحله بندی بیماری متفاوت است. در مراحل اولیه، برداشتن جراحی نقشی محوری دارد و از طریق برداشتن تومور به یک اثر درمانی دست می یابد. در مقابل، بیماران در مراحل پایانی معمولاً تحت شیمی درمانی معمولی، رادیوتراپی، دارودرمانی هدفمند و تعدیل ایمنی قرار می گیرند تا کنترل بیماری، کاهش علائم و افزایش بقا را به دست آورند (3).

 

رویکرد طب چینی به آدنوکارسینوم ریه بر اصلاح و تنظیم محیط داخلی بدن با استفاده از اجزای طب سنتی چینی متمرکز است. هدف این رویکرد تقویت ایمنی، کاهش عوارض جانبی و افزایش اثربخشی بالینی است. روش‌ها شامل درمان‌های طب سنتی چینی، طب سوزنی، و توئین‌تراپی از جمله موارد دیگر است (4). در حالی که طب غربی در سال‌های اخیر گام‌های قابل توجهی در درمان آدنوکارسینوم ریه برداشته است، اما نرخ بقای بیماران را بهبود می‌بخشد، واکنش‌های جانبی مرتبط و عوارض جانبی سمی بر کیفیت زندگی بیماران تأثیر منفی می‌گذارد (5).

 

در مقابل، طب سنتی چینی (TCM) دارای چندین مزیت در درمان آدنوکارسینوم ریه است. این برنامه بر برنامه های درمانی مبتنی بر شواهد و فردی متناسب با شرایط خاص بیماران تأکید دارد (6). با این حال، معیارهای استاندارد تشخیصی و درمانی برای درمان TCM آدنوکارسینوم ریه به طور جهانی ایجاد نشده است، که نشان دهنده یک چالش مداوم در این زمینه است (7).

 

 

برای رفع نیاز به یک رویکرد جامع تر و یکپارچه تر، ترکیب پزشکی چینی و غربی به عنوان یک مرکز تحقیقاتی قانع کننده ظاهر شده است (8). این رویکرد یکپارچه از هدف قرار دادن مستقیم تومورها توسط پزشکی غربی و نقش پزشکی چینی در تقویت عملکرد ایمنی استفاده می کند و در نتیجه انطباق و کارایی درمان را بهبود می بخشد. این رویکرد هم افزایی نه تنها سمیت را کاهش می دهد و کارایی را افزایش می دهد، بلکه عوارض پس از جراحی را نیز کاهش می دهد، کیفیت زندگی را افزایش می دهد و بقا را افزایش می دهد (9). ترکیبی از طب سنتی چینی و طب غربی در مدیریت آدنوکارسینوم ریه نشان دهنده یک استراتژی درمانی جامع و هم افزایی است که از نقاط قوت هر دو الگو استفاده می کند. شرایط خاص و وضعیت فیزیکی بیماران را در نظر می گیرد و تدوین برنامه های درمانی مبتنی بر علمی را تسهیل می کند (10). در نتیجه، ترکیب طب چینی و غربی به عنوان یک رویکرد برتر برای درمان سرطان ریه ظاهر می شود. این مقاله مروری جامع بر استفاده از طب چینی و طب غربی و ترکیب هم افزایی آنها در درمان اخیر آدنوکارسینوم ریه ارائه می دهد.





:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: